Fri träning en vecka, nu jävlar! :D

Var förbi mitt “gamla” gym idag, det börjar som alla vet att bli kallt ute, och jag tror att kylan gör att jag presterar sämre i spåret, fastän jag gör framsteg ändå.

T.ex i helgen så sprang jag “faktiskt” 2.5 kilometer, annars har jag bara sprungit från “skogens början” till “skogens slut”, det är en liten asfaltsplätt som sedan ansluter dem efteråt.
Och den sträckan blir mellan 2.2-2.3 kilometer. Men i lördags gjorde jag ett streck i snön och sa “När jag kommit hit så ska jag stanna”, på samma streck började jag sen springa genom spåret.

Det tog mig 15 minuter på lördagen, samma sträcka dagen efter tog mig 14:30, lite andra väderförhållanden osv kan ha bidragit, även självförtroendet att jag tog mig runt på lördagen kan ha bidragit till det bättre resultatet. Kul som fan iallafall!!!

Men som sagt, de börjar bli kallt och jag kan tänka mig att musklerna presterar lite sämre (behöver mer tid för att komma igång), flåset tar lite stryk kanske, lungorna? Och sen det mentala att det är svinkallt att komma igång, man vet att det blir bättre senare cirka 6 minuter in i spåret, men tiden tills dess är sjukt jobbig.
Så då har tankarna länge spunnit mot att kliva in på gymmet igen, testa löpbandet där och se hur det går, att hålla ett jämt tempo och en rumstempererad miljö osv, mindre kläder… Ja ni vet. Är sååå nyfiken på att veta vad kilometer-mätaren står på när jag stannar. Sen kan jag gå över till styrkemaskiner, testa massor av andra saker med min nya kropp.

Och om jag sedan skriver in mig på gymmet, då kan jag börja göra mina tester på kost och träning. Se om denna feta kosten håller i träning, och framförallt kan jag säkerligen tillföra lite kolhydrater och märka skillnad på träningen. Mycket ska de forskas på!!! 😀

Nu är de fest!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *